TOTS
SOM
L'ESCOLA
Una pràctica que considero fan molt
be a l'escola on faig les pràctiques es fer present en tota l'escola
la identitat
dels fillets.
No només perque cada classe tingui
la seva personalitat pròpia (puputs, sargantanes, granotes, …). A
més a més, a la porta de cada classe, cada fillet troba el seu
penjador amb la seva foto, a P1 i P2, un quadre d'assistències i un
altre quadre on la mestra informa a les famílies si han de dur
alguna cosa que falta.
Per altre banda, dins les aules
també trobam uns penjadors on hi col·loquen el talaquet amb la
bereneta i els objectes personals de cada infant. (amb la foto).
També, dins la classe es construeix
un mural on es ficaran fotos de les famílies
dels infants, de manera que quan el nen ho desitgi, pot anar a veure
als seus familiars o als dels companys.
També a moltes de les activitats
que es fan, cada nen es sent presents. Per ex: als grups de P2,
enguany han treballat el conte de la Caputxeta, i per ambientar
l'escena s'ha construït un mural del bosc per on camina la
protagonista de la historia on hi ha tots els animalets del bosc.
Cada nen ha col·locat la seva foto al cap de un animalet, de manera
que ells es converteixen en personatges del conte.
Les fotos dels infants hi son
presents per tots els racons, ajudant al nen a sentir-se par de
l'escola.
Aquesta bona pràctica es practica a
nivell de centre, es a dir, tots els infants i famílies son creadors
i protagonistes.
Per tota l'escola els nens es poden
sentir identificats. De fet, als passadissos podem trobar diferents
murals que representen als diferents grups.
L'objectiu principal d'aquesta
pràctica és, fer sentir als
nens
i les seves familias
part de l'escola,
al cap i a la fi, ells son els protagonistes.
Aquest tipus de pràctica ajuda al
infant a ubicar-se en els diferents grups als quals pertany, i tot i
que escola i família son grups diferents, el fet que la família
sigui present a l'escola ajuda al nen a sentir-se acollit a tots dos.
Mitjançant aquesta engrescadora
labor que duen a terme conjuntament escola i famílies ajuden al nen
a treballar àrees tan importants com les de:
Coneixement
d'un mateix.
Coneixement
de l'entorn.
La fonamentació d'aquest fer tan
laboriós be de la creença de que en aquests espais els nins es
poden sentir identificats. Aquest tipus de pràctiques
doten a les escoles d'identitat pròpia i es converteixen en el
reflex d'una història, d'una cultura, de la forma de ser i pensar
dels professionals que les habiten.
L'escola es sent molt satisfeta amb
aquesta feina en la qual posen molta cura, ja que es tracta d'una
pràctica molt enraigada. Reben el reconeixement de les famílies i
els nens prenen molt de gust de veure les seves fotos i trets
identificatius per la escola. A més, amb la celebració de les
festes populars també treballen la pertinença a una cultura i una
població concreta amb les seves peculiaritats.
El fet de tenir molt clara la identitat d'un centre i de les persones que hi conviuen és genial!
ResponderEliminarA l'escola on estic fent pràctiques, també es té molt en compte la identitat, però sobretot la dels infants i de les mestres.
Just a l'entrada hi ha un plafó amb totes les fotografies de les mestres i el càrrec que ocpuen, directora, tutores, suports, desadores...
Hem sembla que és una gran ajuda, sobretot quan hi ha novetats, com ara que les practicants també tenim un plafó!
És molt pulit sentir-se part d'un grup, i en aquest cas d'un centre.